Drumtower en Beihaipark - Reisverslag uit Peking, China van Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen Wekken - WaarBenJij.nu Drumtower en Beihaipark - Reisverslag uit Peking, China van Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen Wekken - WaarBenJij.nu

Drumtower en Beihaipark

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen

23 Januari 2014 | China, Peking

Vandaag nogmaals een vrije dag (gisteren ook). Opa had nog een kennis opgebeld die in Beijing woont, en met hem hebben we eerst samen gelunched. Daarna opa zijn pak opgehaald en vanaf daar met de metro naar de drumtower gegaan. Om er te komen moesten we een stuk door de hutongs lopen. Het is indrukwekkend te zien hoe anders het leven daar is. TOen kwamen we bij de Drumtower. Opa besloot niet mee te gaan naar boven. Dat was wel makkelijk want An Hao lag lekker te slapen in de buggy en die kon zo bij opa blijven. We hadden geluk want ze gingen net ook op de trommels spelen. We gaan proberen een filmpje hiervan te plaatsen, maar weten nog niet of dat gaat lukken. Het was wel een behoorlijke klim de drumtower omhoog, vooral omdat de treden heel hoog zijn, maar Xin Da en Chen hebben het prima gedaan Toen beneden nog even wat gedronken en toen door het Beihai Park gelopen naar de metro.Omdat we heel de dag al onderweg waren, hebben we besloten vandaag niet mee eten te gaan met chris, maar hebben we even wat bij de Mac Donalds gehaald. Zo konden de kinderen nog even lekker spelen op de kamer. An Hao had vanmorgen toch ook weer wat koorts en een niet al te beste nacht gehad. Komt nog bij dat het een beetje een chinees kinderbedje is. An Hao is er al meerdere keren doorheen gezakt en An Hao is echt maar een heel licht klein mannetje. We hebben nu de bodem met wat touwtjes vast gemaakt en hopen dat het nu niet meer gebeurd. Morgen gaan we naar het zomerpaleis en moeten we al om 900 uur weg, dus vroeg opstaan. Op de foto zie je An Hao met zijn nieuwe schoentjes met lichtjes, erg chinees. De fles op de foto is een soort sterke drank met een dode slang ering. Dat kregen de mannen te drinken als borrel.

• 23 Januari 2014 - 14:20

Patricia:

Wat een belevenissen allemaal de afgelopen dagen! En leuke foto's! Wat zullen Xin Da en Chen veel te vertellen hebben als ze weer in Nederland zijn! Hopelijk knapt An Hao snel helemaal op. Over een aantal dagen vliegen jullie naar Nederland. Thuis in Nederland zal het voor An Hao ook wennen zijn, maar komt hij (en jullie allemaal) weer in een vast ritme, dat zal hem vast en zeker ook veel goed doen! Geniet nog van jullie tijd in China!

• 23 Januari 2014 - 15:58

Anthonet:

O wat zag Chen genoten hebben bij die drumtower. Nu weet hij vast zeker dat hij drummer wilt worden. Mooi pak van opa, staat hem goed!
    Wat een mooi belevenis is het voor jullie zeg, geniet er lekker van! Beterschap voor An Hao, hopen dat hij snel weer fit is.

Groetjes van ons

• 23 Januari 2014 - 15:59

Martine:

Hallo allemaal,

Leuk verslag en mooie foto's. Wat een heel andere wereld is dat toch. Fijn dat alles goed gaat met iedereen (of dan toch bijna, jammer dat An-Hao nog wat koortsig is). Mooi pak voor opa! Nog veel plezier de volgende dagen.

Groeten, Martine

• 23 Januari 2014 - 18:58

Linda Goudriaan:

Ziet er allemaal goed uit! Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien. Nog een paar fijne dagen en dan lekker naar huis.

Groetjes Linda

• 23 Januari 2014 - 19:34

Puck:

Hoi. Xin da gaat het goet xin da

• 23 Januari 2014 - 21:24

Roeland:

Erg leuk om het zo te volgen. Afz. Roeland

• 23 Januari 2014 - 21:40

Maaike:

Staat u mooi het pak opa.
    Wat een mooie reis, hopen dat An Hao snel opknapt.
    Groetjes uit oosterland

• 24 Januari 2014 - 19:32

Tessel :

Lieve alemaal leuk pak voor opa. Fij dat jullie volgende week terug zijn. Gaat het goed met An Hao.

Xxxxxxxxxxxxxx Tessel