Beijing en ziekenhuis - Reisverslag uit Peking, China van Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen Wekken - WaarBenJij.nu Beijing en ziekenhuis - Reisverslag uit Peking, China van Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen Wekken - WaarBenJij.nu

Beijing en ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Jan Jaap, Isabel, Xin Da en Chen

18 Januari 2014 | China, Peking

Gisteren na een goede vlucht aangekomen in Beijing. Het was wel een lange rit vanaf airport naar hotel maar rond 19.30 waren we er dan.An Hao was nogal aan het hoesten en at en dronk vrijwel niets. Vanmorgen leek het even beter te gaan,hij at veel en dronk, maar sliep eigenlijk ook heel de tijd. In de middag ging hij nog meer hoesten en had hij ook koorts. Toch besloten even langs arts te gaan. Hier in china heb je geen huisarts maar ga je direct naar ziekenhuis. Dat zat gelukkig tegenover het hotel. Daar bleek het bronchitis en tegen longontsteking aan. Hij moest aan soort stoom ding, met een kapje er aan. 3 x met steeds 20 minuten ertussen. Dat vond hij niet leuk maar het hielp heel goed. Antibiotica mee en hoestdrank en nog iets tegen virus. In ziekenhuis zeiden ze komende dagen terug voor stomen maar onze gids zegt eerst kijken als beter gaat niet meer nodig. Na terugkomst ging het veel beter, lachte weer en beetje spelen. HIj was wel erg moe maar hij had zich ook zo opgewonden in het ziekenhuis. Het is echt niet voor te stellen hoe een ziekenhuis hier uit ziet, ik weet wel dat ik er niet wil komen te liggen. Alles ziet er vervallen uit en muren bladderen af. Heel oude bedjes en ook niet erg schoon. Helaas hadden wij geen fototoestel mee anders hadden jullie het kunnen zien. Morgen gaan we naarDe Muur. Misschien dat ik er(isabel) met An Hao thuis blijf, even kijken hoe het met hem gaat.

• 18 Januari 2014 - 14:55

Miranda:

Wat vervelend voor An Hao dat hij naar het ziekenhuis moest. Fijn dat de medicatie goed snel hielp. Nu maar hopen dat het niet meer terug komt!Beijing was deze week al op het jeugdjournaal vanwege de erge luchtverontreiniging. Wellicht dat dat zijn klachten ook nog eens verergerde. Hebben jullie geen last van de smog? Of lopen jullie met mondkapjes op? En was het leuk om de andere ouders weer te ontmoeten met hun kindjes? Mooie dag morgen bij de Muur!

• 19 Januari 2014 - 10:54

Willy, Thae, Anne=Li En Yulin:

Beste familie !
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen en de foto 's zijn heel herkenbaar. Wat fijn dat tot nu toe alles voorspoedig gaat op het hoetsen na van An Hao. Hopelijk zal het vast wel beter gaan nu hij medicatie krijgt... en we zullen duimen dat jullie als gezin met z 'n allen op de muur kunnen staan !!
    Veel succes verder met alles en geniet van elkaar. Willy, Thea. Een knuffel van Yulin voor Chen en een knuffel van Anne-li voor Xinda

• 22 Januari 2014 - 15:21

Sonja:

Zo effe de tijd genomen om alles te lezen. Erg leuk dat jullie dagelijks een verslag versturen.
    Wat vervelend dat An Hao ziek is geworden. Ik hoop dat het nu stukken beter gaat met hem. Ik loop een beetje achter met lezen, dus ik ga gauw verder met de volgende verslagen! Groetjes van Ed, Son en Sven